Nieuwe webinar- en livestream-studio

Wees welkom om een keer te brainstormen over een livestream, webinar of filmproject in onze nieuwe studio!

Aan tafel!

Wil je de perfecte webinar organiseren? Kies dan voor onze livestream-services! Onze nieuwe studio biedt je eindeloze mogelijkheden. We werken met de nieuwste technieken op het gebied van livestreaming en kunnen in de ruimte een unieke sfeer creëren. Een hele toffe debat-tafel staat klaar voor uitzending met een tafelgesprek, sta-tafels voor single of duo presentaties en gekleurde achterwanden voor opnames die om een specifieke look vragen.

Zie hieronder een impressie

7 tips voor een succesvol webinar

Webinars en livestreams zijn een geweldige manier om met je publiek in contact te komen. Of je nu je kennis deelt, informatie verstrekt of een product lanceert, het is belangrijk dat je een effectieve webinar of livestream organiseert. Daarom hebben we hieronder 7 tips voor je verzameld om je webinar of livestream succesvol te maken:

  • 1. Zorg voor een duidelijk doel. Wat wil je bereiken met je webinar?
    In je uitnodiging, het webinar zelf en de na-mailing zul je duidelijk moeten maken waarom kijkers naar je webinar zouden moeten kijken. Lukt het niet om het in één zin uit te leggen? Denk dan na over een serie kortere webinars die een duidelijk thema hebben.

  • 2. Kies een geschikt platform voor je webinar
    Een vergadering waarbij iedereen aan het woord komt is niet hetzelfde als een tafelgesprek met vijf mensen in één ruimte. Het platform dat je gebruikt maakt vooral voor je publiek veel uit: is het laagdrempelig om te starten met kijken, ook voor mensen buiten de organisatie? Werkt het op alle devices? Past het bij onze gekozen vorm? Vooral de wijze waarop kijkers interactie kunnen hebben kent grote verschillen. We nemen de mogelijkheden graag met je door.

  • 3. Promoot je webinar of livestream
    Een mailing is de meest gangbare manier om je aankomende webinar onder de aandacht te brengen. Maar vergeet ook niet je andere kanalen in te zetten, zoals LinkedIn bijvoorbeeld. Zorg dat je goede content, incl. afbeeldingen of video’s, hebt om daar te plaatsen en maak het voor je team en andere collega’s makkelijk om deze ook te delen.
    Maak je gebruik van narrowcasting? Een perfect kanaal om je upcoming webinar aan te kondigen!

  • 4. Zorg dat je publiek actief betrokken is
    Stel vragen aan je publiek en behandel antwoorden die je krijgt. Een webinar dat bestaat uit alleen zenden is geen webinar, je kunt dan net zo goed een video online zetten. Vraag bijvoorbeeld “Was dat voor iedereen duidelijk? Stuur me een chatbericht als je meer uitleg nodig hebt”. Bekijk vervolgens de chatfeed terwijl de reacties binnenstromen.
    Vergeet niet om tijdens de uitzending je publiek te activeren om mee te doen, door vragen te stellen of door te wijzen op mogelijkheden om polls in te vullen.

  • 5. Zorg voor een interactieve sessie
    Niet alle vragen hoeven in de uitzending behandeld te worden. Als je zelf ook deelneemt aan de chat kun je daar ook direct vragen beantwoorden. Zo ontstaat er een informatieve feed, paralel aan de uitzending.
    Een chatmogelijkheid is de meestvoorkomende manier van interactie genereren met je publiek, maar denk ook aan een Q&A, polls of tools als Mentimeter of Slido. Of een combinatie van deze elementen. 

  • 6. Call-to-action
    Punt 1 geeft al een helder doel van je livestream. Maak dit doel concreet door een call-to-action toe te voegen aan je webinar. Roep je kijkers op dat ze zich aanmelden voor je mailinglijst bijvoorbeeld. Of nodig ze uit je whitepaper te downloaden.

  • 7. Na de uitzending
    Als de uitzending klaar is en je elkaar een high five hebt gegeven kun je aan de slag met de nazorg. Er is achteraf nog van alles dat je kunt doen om je webinar nog succesvoller te maken. Een mailing waarin je kijkers bedankt voor hun aandacht en gelijk terugkomt op je hoofdonderwerp (zie punt 1). Je kunt een samenvatting editten van de uitzending en deze delen op je kanalen, met een verwijzing naar de volgende uitzending. Misschien heb je niet alle vragen kunnen beantwoorden in de uitzending; deze kijkers kun je persoonlijk benaderen met een toelichting op hun vraag. 

Geïnspireerd?

Krijg je ook direct ideeën en zin om aan de slag te gaan? Wees welkom om een keer aan te schuiven aan onze tafel en je plannen te bespreken. Bel 030 20 72 390 of stuur ons een bericht om een afspraak te maken.