Tips voor je bedrijfsfilm

By 13 mei 2012 mei 1st, 2014 videoblog

Bij het (laten) maken van een bedrijfsfilm komt veel kijken. Los van een goed concept en mooie opnamen zijn er een aantal zaken die een film meer rendement kunnen geven. Hieronder vind je een aantal tips & tricks waar je rekening mee kunt houden bij het inzetten van je bedrijfsfilm.

 

– Houd de film kort en krachtig
”Less is more”. Beperk de hoeveelheid informatie die je wilt communiceren. Probeer bijzaken te vermijden, te veel informatie werkt averechts.

– Kies een doelgroep
Maak de film passend op de doelgroep. Jongeren houden bijvoorbeeld vooral van korte, snelle online filmpjes terwijl een oudere doelgroep een rustiger film vereist.

– Gebruik de juiste vormgeving
Zorg ervoor dat de film perfect aansluit op jullie huisstijl. Het verwerken van het logo en de bedrijfskleuren en dergelijke zorgt voor een professionele uitstraling en maakt het verschil tussen een saaie video en een film met uitstraling die het kijken waard is.

– Gebruik een ”call to action”
Zet mensen na het zien van je film in beweging. Bijvoorbeeld door de kijker op het einde van de film te verwijzen naar je (speciale actie-)website.

– Zet je film in via meerdere kanalen
Een film is zeer veelzijdig. Zet een bedrijfsfilm dus niet alleen op je website, maar denk ook aan YouTube, Facebook, beurzen, evenementen, recepties, presentaties, smartphones, digitale mailings enzovoorts.

Baretta Media heeft jarenlange ervaring in het maken van passende bedrijfsfilms. Laat je niet tegenhouden krappe budgetten of agenda’s.  Voor alle situaties is een professionele oplossing mogelijk. Neem vrijblijvend contact met ons op om ideeën, mogelijkheden en tips voor je bedrijfsfilm te bespreken.