Het succes van een Viral

By 15 april 2012 februari 26th, 2014 videoblog

Virale campagnes zijn een geweldige manier van marketing. Het is een relatief goedkoop middel en kan een groot bereik hebben. Het kan dé manier zijn om je marketingboodschap te verspreiden.

Het is echter niet simpel om een succesvolle viral te ontwikkelen, terwijl dat wel de sleutel is naar het bereiken van een groot publiek. Met een billbord langs de A1 weet je zeker dat een x aantal mensen jouw boodschap zal zien. Met een viral hangt je succes af van het verassingseffect van het filmpje, je doelgroep, de timing en een goede dosis geluk.

Een viral kun je wel pushen door advertenties – bijvoorbeeld op Facebook – te kopen. Hiermee kun je de garantie op een hype gedeeltelijk ‘kopen’ en dus beïnvloeden.

Weet je een viral te maken die het publiek genoeg weet te verassen / verbazen en de kijkers delen deze, dan heb je een gouden middel in handen.

Heb je een idee? Baretta Media kan helpen bij het realiseren van een viral, dus laat het me weten. Ik trakteer de koffie!

Arno Baretta
Zie hieronder een aantal virals ter inspiratie: